maandag 13 februari 2012

Rood met witte stippen

Aaah.. kleine tasjes, ik krijg er maar niet genoeg van.
Het rood-met-witte-stippen-stofke is een gerecycleerd geplastificieerd tafelkleed. Toegegeven, ik gebruik eigenlijk nooit een tafelkleed.. dus het was feitelijk nog brand new toen ik het vermaakte tot dit halfronde tasje dat rechtstreeks uit de paddenstoel van kabouter Pinnemuts lijkt te komen. 
Maar ik vind dat dat dan toch nog altijd recycleren is. Niet?
Het blauwe stofje scoorde ik vorig jaar op het Stoffenspektakel in Gent.
Dit jaar had ik wijselijk besloten niet te gaan. Deels omdat ik mezelf voorgenomen heb geen stofjes meer te kopen tot mijn atelier klaar is.. en deels omdat ik op die dag ook nog op 5 andere plekken moest zijn, en gewoon geen tijd had.
Het tasje sluit met velcro. Om het af te maken maakte ik nog 2 decoratieve knopen uit dat zelfde blauwe stofje.
Verder maakte ik er ook nog een klein ritstasje bij.
Dat was sneller klaar dan verwacht en dus besloot ik er nog enkele te maken.
 De donker-blauw-met-witte-stippen en de licht-blauw-met-witte-stippen-stof vond ik bij Ikea.
Op het einde van de avond was ik 5 ritstasjes rijker.Eéntje ervan heeft ondertussen al dienst gedaan als cadeautje voor de schoonzus.

En toen waren er nog 4
Misschien iets voor een giveaway?

2 opmerkingen: